Dag 6 Denemarken Zweden

22 juli 2016 - Oskarshamn, Zweden

Hallo allemaal,

het was vanochtend weer heerlijk op ons terras, buffet, stralende zon en wat een uitzicht. Dit vergeten we nooit weer. Vanochtend moest Saskia nog iets afmaken voor haar werk en ik heb heerlijk gelezen.

Vanmiddag zijn we naar een glasfabriek geweest, deze provincie staat bekend om het glasblazen/ draaien. We hebben nog iemand aan het werk gezien en hebben een beetje rondgelopen/gekeken.

Hierna zijn we naar een Älg safari gegaan, oftewel Eland safari, de koning v H Zweedse Woud. Ik had ze nog nooit in het echt  het gezien en ik was benieuwd of ze ook echt zo groot waren. En ja, ze zijn inmens.

De eigenaar rade ons af Lola mee te nemen op safari, de Elanden zouden dan wel eens agressief kunnen worden. Saskia offerde zich op en bleef bij Lola. Omdat er verder niemand meer was kreeg ik een privé Älg Tour. De eigenaar op de tractor en ik in een kar er achteraan. Het was een succes, heb diverse elanden en kalven gezien. Uiteindelijk ben ik zelf op drie meter van een zeven jarig kolossaal mannetje komen te staan. Zie de foto's.

Morgen verlaten we helaas dit fantastische onderkomen. We moeten een kleine 400 km rijden om op onze volgende bestemming te komen. Helaas is hier geen WiFi dus het is even afwachten hoe het met de blog verder gaat.

1. Joke oude heuvel:
    22 juli 2016
    Bedankt voor het uitvoerig verslag.wat hbben jullie al een mooie week gehad.ondankd de regen van orgen,nu weer erg warm.heb morgen geen verjaardag van miny. Albert heeft een zere arm.slkt de hele dag tabletten voor de pijn.moet dinsdag door mri..scan ze weten nog niet wat het is.ik wens julli morgen goede reis joke
  2. Rene Frieswijk:
    1 augustus 2016
    Heb je geluk gehad! Elanden zijn zeer schuw, bovendien komen ze vaak pas bij schemer tevoorschijn! Maar inderdaad prachtige beesten en ze kunnen agressief zijn.